Projekty, programy
W latach 2004-2007 nawiązaliśmy współpracę międzynarodową ze szkołami z Słowenii, Niemiec, Irlandii
Północnej oraz Hiszpanii w ramach programu Socrates–Comenius, dzięki której uczniowie poznali tradycje i kulturę innych krajów. Uczniowie uczestniczyli
w tygodniowych
wizytach roboczych na Teneryfie, w Niemczech
i w Słowenii. W roku 2007/2008 realizowaliśmy dwa projekty
w ramach programu eTwinning. I projekt - "The school calendar"
realizowaliśmy wspólnie z szkołami z Litwy i Wielkiej Brytanii, II projekt wspólnie ze szkołą włoską.
W roku szkolnym 2008/2009 gościliśmy przez okres 3 miesięcy asystenta językowego z Włoch, który prowadził zajęcia w naszej szkole. W ramach programu eTwinning jest prowadzony
projekt ABRAZO: our virtual city wspólnie z szkołami z: Hiszpani i Wielkiej Brytanii.
Zajęcia pozalekcyjne
Obecnie w szkole działa wiele kół zainteresowań, prowadzonych przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
która umożliwia rozwijanie zainteresowań wśród uczniów.
Proponujemy:
- Klub Badaczy Przyszłości
- Koło Przyjaciół Biblioteki
- Klub Europejski
- koło języka angielskiego
- Klub Piłkarski
- Szkolny Klub Zdrowia
- koło hafciarskie
- kółko wyrobu biżuterii
Efektem pracy pozalekcyjnej są wysokie wyniki osiągane podczas sprawdzianów zewnętrznych, konkursów, zawodów sportowych
na szczeblu miejskim, wojewódzkim, ogólnopolskim a także międzynarodowym.
Cele szkoły
- rozwijanie zainteresowań uczniów w różnych dziedzinach
- pobudzanie aktywności i samodzielnego działania
- wdrażanie do udziału w życiu społecznym
- wykrywanie i rozwijanie indywidualnych talentów
- organizowanie czasu wolnego wychowanków, tak aby spędzali go w sposób kulturalny
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupach, niesienie pomocy słabszym
- wyrabianie odpowiedzialności za powierzone funkcje, zadania
- wyrabianie w uczniach zdolności do samooceny i samokrytyki
Nasz absolwent:
- zna obowiązki ucznia i ich przestrzega
- uczestniczy w uroczystościach patriotycznych
- potrafi rozwiązywać problemy i wie jak zachować się w sytuacji trudnej
- dba o zdrowie i rozwój fizyczny
- żyje w zgodzie ze sobą, innymi ludźmi i środowiskiem naturalnym
- umie planować pracę i wypoczynek
- zna podstawy samorządności